RAW FOOD på svenska.

av pieandtaudiet

Bild

Jag samlar de flesta av mina recept på pinterest, men det är aldrig fel med kokböcker. Idag kom jag över ”RAW FOOD på svenska” av Erica Palmcrantz (den främsta Raw Food förespråkaren i Sverige) och medförfattaren Irmela Lilja. Den ger en väldigt bra introduktion till vad Raw Food innebär och många konkreta tips (tillexempel hur man gror groddar hemma). Jag kommer garanterat att prova fruktgröt till frukosten och några av de smarriga dipparna. Den hade gärna fått vara antingen tjockare, men den väger upp det genom att ha recept som är just anpassade efter svenska förhållanden. De flesta andra Raw Food kokböcker jag haft ögonen på verkar härstamma från Californien, där det finns helt andra förutsättningar för att leva helt raw. Californinen är helt enkelt Raw Foodens Mecca. För mer tips kan man kolla Ericas egna kokboks favoriter i slutet av boken. En av böckerna jag är sugen att titta närmare på är Raw Food/Real World av Matthew Kennedy och Sarma Melngailis.

